i always try to write something. but somehow it happened to be a disaster entry

dua identiti

Posted: March 17, 2011 by si blogger kerek in
3

bila dia di rumah lain
bila dia di luar lain.
aku naik pening
otak aku lagi naik hairan.

bila bertegur seperti masa lalu
di cop kurang ajar
bila diam seribu bahasa
katanya aku buat seperti dia tidak pernah ada

jadi bagaimana untuk aku hentikan bebelan dalam hati yang terpinga-pinga memikir soal pelik ini?

bila aku buat benda baik, dia tak amik endah.
bila aku balik lambat, protest pula tak mahu jawab sms.

sungguh, ini bukan cara hidup kita dulu-dulu.
semua manusia berubah. tapi sekarang siapa engkau, aku pun tak pasti.
kau kata kau berbelah bagi.
jadi bagaimana dengan aku?
lepaskan aku, biar aku buat silap, biar aku salah arah, biar aku rasa semuanya sekarang
biar penuh dada aku ini dengan asam garam kehidupan yang mereka suka laung-laungkan.

bila engkau tidak berbelah lagi
kembalilah menjadi diri sendiri

3 masuk angin kuar asap:

  1. tidak sama seperti dulu......