i always try to write something. but somehow it happened to be a disaster entry

extravaganza

Posted: June 29, 2008 by si blogger kerek in
0

y d title is extravaganza? bcoz d word juz pop up in my head.. so aku jot down je la.. hahahha... simple kan.
tu bkn simple.. tu biol namenyer
sibuk je ati aku ni.. sukati la nk tulis pe pn.. kan kan kan..

hmmm,.,.. marilah start bercerita.. hari ni merupakan hari ketiga sejak aku balik dari KL setelah bertapa hampir 3 minggu berada di pantai timur ketimuran. dari Pahang aku ke Terengganu dari Terengganu aku ke Kelantan.. macam2 jadi kat situ... feeling yg paling best ialah berada dekat phg n terengganu.., start nk bertolak ke kelantan n berada di kelantan ati aku da tak best.. uhuk2..

ah.... tak nak sedih2...nk hepi2

aku g terengganu ritu n bestnyer aku nek moto g jelajah kampung tu... vroooommmm.... aku yg lame tak nek motor amatlah bergembira menaikinya dan berasa tak mahu turun.. aku nk jer bawak motor tu, tp memandangkan tak mau malu sebab tak penah bawak moto ade clash aku pn duk blakang je la.. bia la si kasSut tu bawak. best giler pada hari itu...pakcik JKKK itu yg encem dan baek amat2 menarik perhatian untuk aku berada atau lebih senang menetap di kampung itu.... hahah..betul...

aku minum air nira yang memang aku nak rasa sangat.. amatlah sedap..hingga aku rase cam nak mintak tambah..tp segan.. huhuhu.. kendian aku diberi pula air kelapa pandan.. sedap weh!!! amatlah best... abes airnya, pakcik pendekar itu telah membelah kelapa pandan itu dan kamek pn makan isi die.. sedap gl.. best2...

kendian, sbb nk cukupkan gambo, kitorang pg lak kebun pakcik pendekar itu.. wow! best gl tgk cara air nira kelapa pandan di buat senornyer... amatlah menarik perhatian ku... pastu pakcik pendekar bg lagi dua bijik kelapa untuk kitorang minum.. adesss...caner ni??!!

perut mmg da penuh..tp mnm jugak..tak kan nk tolak..nk kene silat..kitorang minum cara kampung lak..dari mulut kelapa ke mulut sendiri. sedap gak.. mmg best cara tu.. pastu kitorang mkn isi die gn cara kampung gak.....

yang best nyer!!!

masa kat kelantan, ms kitorang interview sorg pakcik yg orang tertua kat kampung tu, die kasi mnm air kelapa.. hahaha.. kitorang dgn expertnyer mnm la air kelapa tu dgn cara kampung tanpa sedikit pn yang tertumpah.. yelah...da hebat.. ahhaha.. sungguh bangga dengan diriku kerana mampu meng adapt kan diri dalam life style kampung.. ahaks ahaks.. kihkihkih...

life style kampung mmg best.. mmg aku respect laa kat orang bandar yg hijrah kat kampung. n aku respect kat dr aku sndr sbb mampu wat bnd tu.. tp if aku tinggal lame kat kampung maybe satu kampung aku modenkan.. hahaha...


dats ol folks...

lotsoflav..... waniorlen

0 masuk angin kuar asap: