i always try to write something. but somehow it happened to be a disaster entry

intan payung save d day

Posted: April 15, 2009 by si blogger kerek in
4

this is hillarious!!!

yesterday i lost my phone. not lost actually.juz tertinggal dalam cab. hahaha
this is so normal as a human utk tertinggal phone dalam cab. i guess.

i was so stupid (at dat time sahaja!!)
biasanye aku mesti tengok seat cab before get out.
AND guess wat, dat day..aku tak tengok pn n straight keluar dari cab tuand.. of cos!! when we start ignore d thing dat we supposed to do like check d taxi back seat kite akan tertinggal phone! cam aku!

sangat sedih waktu tu..mama ajak makan kepci pn.. aku tak makan.. kuis2 makanan tu je.. huhu..padahal coklat cake depan mate!sangat frustrated... mama pun da bebel2 da pasal TANGGUNGJAWAB!.. aku call phone aku tu bnyak kali.. aku message gune phone mama n kol lagi banyak kali..
still.. NO ANSWER...!!

tetibe.. petang itu aku call Intan Payung. n tetibe Intan Payung kate nk jumpe aku
kat Bukit Bintang. Ok la.. aku pun tengah tak wat pape.. dan setibanya aku kat Bukit Bintang.. depan Nasi Ayam Hainan.. Intan Payung pun cakap

"macam mane leh tinggal phone ni? nah.. len kali jaga elok2"

OMG? wat kind of miracle is dis? hanya persoalan HOW yg dalam otak aku.. memang aku sangan terkejut sangat2.. tak sangka..

rupe2nyer pakcik taxi tu call manusia yg bernama Intan Payung dalam phone aku tu. hahahhaha. Pakcik tu nak bagi phone esok hari. tapi Intan Payung insist nk phone tu hari tu gak. so diorang pun meet up kat Esso Desa Pandan. Sesampainyer Intan Payung di sane.. die nampak sebuah taxi

" pakcik, taxi ni gerak ke?"
" tak... saye tunggu orang"
" pakcik tunggu Intan Payung ke?"
" ha ah. ni kawan Intan Payung ke?
" tak.. saye la Intan Payung"

hahhahah.. pakcik tu sbenanyer tak percaye tu ialah Intan Payung. sebab die ingat Intan Payung tu perempuan. lagi pun suare Intan Payung lembut.. tu yg die salah anggap tu..

hahahaha.. aku sangat thankful sbb dapat handphone ni.

jadi.. MORAL OF THE STORY dan TEMA CERITA INI


SILA DO D LAST CHECK BEFORE YOU LEAVE TAXI OR MEMANE SAJE

4 masuk angin kuar asap:

  1. | u s n a | says:

    pemandu teksi itu sgt jujur dan amanah..

  1. Aimy Yasmin says:

    intan payung itu adelah pakcik zul kah?
    wawawa

  1. pakcik cab tu mmg sgt jujur. siap cerita bnyk orang tggl phone dlm taxi die.. hahah. zul??? sapekah?? :P

  1. pakcik teksi yg bagus..
    jarang nk jumpe..
    huhu