i always try to write something. but somehow it happened to be a disaster entry

Cerita.

Posted: January 14, 2011 by si blogger kerek in
5

Cerita 1

belum penah hujan di luar jendela itu melemahkan aku
namun kali ini, setiap titisnya mampu membuat minda aku di awang-awangan
setiap tahun tak pernah terputus doa
dan kali ini, semuanya hilang kerana satu musibah

Cerita 2

bala? bala kah yang aku bawa selama ini
kenapa tak katakan dari dulu aku ini pembawa bala
baru teringin aku mulakan hidup baru
dan tiba-tiba terbeban bahu aku bila di katakan aku pembawa bala

bala...
aku mungkin tak seperti mimpi-mimpi indah kau
tapi aku mahu buat semuanya indah untuk kau
dan jika bala yang kau nampak aku galas
mengertilah aku
aku lah bala buatmu
jangalah risau perasaan aku yang bukan batu ini
jika bala kata kamu, maka aku lah bala itu
tak mampu aku ingkari kau
dan semua tahu kata-kata itu satu doa
dan jika bala kata kamu, maka aku lah bala itu.

5 masuk angin kuar asap:

  1. weh cerita..
    kenape engkau suke cerita sedih2?
    bala lah kita kalo kita pk kita bala.
    cer kite pk kite cantik, makan cantik lah kita.

    ps: Allah beri dugaan maknanya Allah igt dan sayang kita.DIA xnk kite lupakan die =P

  1. ehh bukan makan.
    maka.
    hahhaa..
    makan pon bolehh!

  1. tuan umah says:

    bukan kite yg pk kite bala. org tu yg pk kite bala. haaa bkn slh kite. kite mmg slalu je pk dr kite cantek. hahaha. tp bukan gedik cam awak. hahaha

  1. xpe..gedik saye, saye je tahu.
    lg pon gedik sy pd ayat sahaje.
    hahaha jgn jeles =P

  1. tuan umah says:

    eh..kite tau je awk gedik. sbb kite ckp awk gedik.
    a ah.gedik awak kat ayat je.
    bile laki ngorat terus tercecet lari. hahaah