i always try to write something. but somehow it happened to be a disaster entry

masin

Posted: June 6, 2010 by si blogger kerek in
2

manusia akan nampak apa yang dia mahu nampak


sebagai seorang orang, aku --- tak tau nak mengarut mencarut ape. yang aku nak bagitau ialah deria rasa lidah untuk merasa masin adelah sangat tak peka. orang kate tak masin, tapi bagi aku da cukup masin. orang kate telampau masin, bagi aku mmg masin, tapi bukannya tu ialah d end of d world kan. 

so aku pun terase mo masak udang sambal. masak punye masak. ngan gumbira dalam hati sambil lalalala menari-nari. lepas tu aku teringat banyak sangat kali family selalu komplen 'tak cukup garam' aku da letak segengam garam pun tak cukup garam. so kali ni, aku memang kasi taruh itu garam. aku letak dengan penuh kasih sayang ke dalam kuali. pastu aku blah nek bilik. 

tetibe! termasin gile babeng nyer masin. muahahhaha. 

tu la...kan da kene, aku buat masin gile. dorang ni pandai cakap nak jage kolestrol. bile nak masak gulai, pakai susu. tak mo pakai santan. tapi garam nak sebemban. pastu masak ape2 mesti nak letak tumix. kan macam ajinomoto itu tumix. kan tak elok gak sbena-benanye. eish aku pun pening. senang-senang, makan mekdi je. tak de masin, takde tawar. telan je.. kunyah je.

2 masuk angin kuar asap:

  1. tau x per......
    sme la kesnye dgn org2 kt rmh aku
    asek komen aku masak tawar x de rse.terlalu masin x sedap lorh...

  1. tuan umah says:

    senang cite, kite resign jadi chefff!!!