i always try to write something. but somehow it happened to be a disaster entry

si 24 ni menyebok lah!!

Posted: January 17, 2010 by si blogger kerek in
5

hey kau si 86
dah jauh kau berjalan dan berlari.
sedih betul tinggalkan si 23 di belakang
yang si 24 ini kau buat tak endah

hey kau si 86
hidup kau sekarang bermakna apa?
diploma saja yang kau genggam waktu bersama si 20
kemudian dengan 21 dan 22 kau bersuka ria.
yang si 24 depan mata sekarang terus buat kau jadi batu.

si 23 tu tak hebat manalah
si 23 tu penuh dengan liku dan otak pulak penuh dengan kupas-kupas bawang yang cuba merungkai makna keliru

si 22 tu tak mungkin datang lagi
biar je lah si 22 itu berlalu. tak perlu kecoh-kecoh yang kau pernah menjadi si 22

si 21 tu dah jauh sangat
jadi tak mungkin banyak yang kau ingat lagi. mase itu kau dengan gaji pertama bersorak bagai mandi dengan air panas. itu bukan bersoraklah! itu sakit!

dan si 24 ialah yang perlu kau hadap
sila ingat kau tahun ni berkahwin, bernikah dan sehidup semati dengan si 24 tahun ni.
aku dapat bau yang ia tak sebosan seperti bakal si 56. jadi hidup dengan si 24 itu elok-elok ye
si 24 tu baik adanya. tak mungkin merubah yang telah terjadi. tapi mampu memberi harapan yang sememangnya belum pasti. tetapi jangan risau, kerana angan-angan itu sentiasa free!

oh.. it juz a number? ya rite?! number yang mengekor dari awal hidup. sigh~~ tak pe. chillax. bukan masalah besar pun kan. even cam banyak je 24 tu, tapi aku tak cam 24 kan. bak kate kawan ita, aku cam umo 17 thn. bak kate salesmen, aku macam baru masuk college. macam si kazap cakap, aku macam 20. ok, oleh itu aku tak peduli dengan 24 itu selagi aku tak ada kat mesia. da sampai sane nanti baru aku pikir ape aku nak wat ngan aku yang 24 ni. 

5 masuk angin kuar asap:

  1. Abu Kass says:

    Perjalanan
    kekadang jalan itu lurus hingga kita bosan kerna tiada liku-liku dalam perjalanan
    kekadang jalanan itu berliku tetapi kita termangu bila tiba di persimpangan
    kekadang jalan itu suram tanpa sinar cahaya hingga kita lupa bahawa kita adalah seorang insan
    kekadang kita asyik melihat kebelakang hingga alpa bahawa perjalanan di hadapan perlu diteruskan
    kekadang kita terjatuh dan menangis diperjalanan maka anggaplah ia qadaq dan qadar kehendak tuhan
    ya Allah berilahkan kami kekuatan kerna sesunguhnya kami belum tentu mampu meniti di lintasan perjalananMU

  1. mak aih awk, besnyer komen awk ni.
    hmm. its time 4 me to move on kan. asek jeling ape yg da jadi kat blakang je sy ni.
    hmm, well, u shud update ur blok eh. jgn bc blog saje. ngeh he he!

  1. Anonymous says:

    ketuaan ko makin terserlah..kah3...
    sera yg cun

  1. hu belll.. ngape awk? sedih sbb da tua jugak?hikk