i always try to write something. but somehow it happened to be a disaster entry

Terima Kasih Datuk 4

Posted: November 21, 2009 by si blogger kerek in
0

Ni raja segalenyer. Paling aku suka!



Pada suatu hari, saya ikut datuk saya pigi sawah. Kerana datuk saya mau pigi tingu air manatau terkering sudah. Nanti kana makan suruk nanti itu akar padi dia bilang. Selepas itu, saya pun jalan-jalan di sawah. Punya saya tekejut dakat sudah saya terinjak seketul ular yang terlampau betul besar. Saya pun palan-palan gustan. Tapi ular itu terdengar saya terkentut. Trus dia tingu saya. Buduh. Kenapa saya bulih tekentut ni? Itulah sepa suruh mama saya kasi makan saya telur pagi tadi. Tingu nga saya terkentut. Saya sangat takut. Punyala saya begagar Saya tidak semua dapat becakap. Saya takut kalau ular itu bubut saya macam yang kerabau dulu. Matila ni. Saya nampak ular itu bejalan sudah pigi tempat saya. Saya pun sembahyang. Harap-harap ada tikus limpas supaya itu ular pigi tangkap trus saya boleh lari. Tapi teda juga tikus limpas. Nasib baik datuk saya datang dan memukul ular itu. Terima kasih datuk.

0 masuk angin kuar asap: