i always try to write something. but somehow it happened to be a disaster entry

Clumsy

Posted: February 8, 2010 by si blogger kerek in
2

Aku rase nak tepuk dahi aku ni berkali2. Kenape la aku tak leh wat keje ngan betul. Bende senang pun susah sangat ke?!!! Aduyai. Otak aku ni dah kenapa........ badan aku ni ape pe’el??eee!

Dulu ayah selalu cakap kat aku
‘kalau buat keje tu tak sah tak salah’

Nak tuang air dalam botol pun aku leh tumpah2. Ntah pape la aku ni. pastu ayah cakap lagi
‘tak sah tak tumpah’

N yang paling sedih bile dia cakap
‘satu sen tak gune’

Dan lagi dia kata aku pemalas
‘macam lembu! Bile kena ketuk, baru nak berjalan’

Dan sekarang orang lain pulak cakap
‘I don’t know whether you just don’t understand what am I saying or what I said doesn’t make sense to you’

Aku nak buat semuanya dalam keadaan betul untuk semua. Tapi aku tak tau kenapa aku tak boleh kawal semua benda dari menjadi semakin teruk. Aku dah penat kena marah. Aku tak mau hidup aku untuk tadah telinga. Aku nak pandai buat semua benda. Tapi masalahnya, bende kecik pun macam satu masalah besar untuk aku sempurnakan. Macam aku tak layak hidup. 

2 masuk angin kuar asap:

  1. xde pe yg perfect wahai kawan ku.
    jgn stress sgt.
    jgn terlalu memakse diri, sbb bile kite pakse.
    lg x boleh buat..
    so cool kan aje.
    senyum, mesti bole wat!
    JGN pesan kt otak, awk xboleh.
    konfiden aje awak BOLEH!
    k??

  1. huhuhu. maksaklahnyer da abes cool pn still gak tak leh buat.. aduyai. xphm btl. even otak ckp cool, tp stress tuk jd perfect xpnh ilang. hmmm. ssh...