i always try to write something. but somehow it happened to be a disaster entry

Carut : measure kematangan

Posted: May 7, 2010 by si blogger kerek in
2

matang tak d ukur ngan umo. even umo 30 lom tentu lagi kite leh jd matang if kite sentiase rase dunia yang kite duduk ni ialah lego world or dinosour world. or lari ke dunia satu lagi bile ade masalah. aku tak sure la die lari ke jalan ke nek beskal p dunia satu lagi. tapi kite anggap je die berlari sbb lagi dramatic kan. keh3

bile makin membesar aku makin tau nak jadi hipokrit or sopan sket jadi pelakon (bak kate diba) sume yang d hadapkan kat dua mate aku ni, aku akan 'OK' kan aje. memang xpenah aku cakap 'NO'. bukan nye menggambarkan tak de pendirian. tapi lagi rase selesa cakap 'YES/ OK' yang mmg confirm tak akan bawak aku masuk terowong gelap yang berhabuk, busuk, xselesa bile cakap 'NO'. bile cakap 'No' mule la ade yang terase hati, ade yang makan hati, ade yang kate tak pandai jage ati. banyak sangat komplikasi dengan ati. so adelah lebih rasional bagi seorang aku untuk cakap 'OK'. sebab aku memang tak suke ade masalah yang melekit melekat merebak dalam kepale hotak aku. so kire aku matang ke? ntah... tak de sape pn describe matang tu cam ne. at least aku tau aku tak kaco idup orang n bagi sume orang selesa ngn aku dengan cakap 'OK'. wasnt dat gud enuf?? dun u think so?

so how to measure kematangan ni? jawapannye, tepuk dada tanye selera. tak kan sume bende nak kene bgitau baru nak tau? slame ni bukan ade orang bagi list kat kite 'care2 behave n berpikir sebagai orang dewasa/ matured', tpi sume still manage tuk idup.

so masalahnye sekarang, kenape aku nak emo tetibe. sebabnye aku rase bengang sebab sikit lagi nk makan bacon. gosh mekdi! jangan macam2 ngan aku!

2 masuk angin kuar asap:

  1. pisau belati says:

    kematangan tidak di ukur dengan berapa jumlah angka umurnya.
    tetapi berpandukan pada berapa banyak pengalaman hidupnya.

  1. tuan umah says:

    yezza, itu yg btl! tp skrg ni sume sk judge d book by its cover.wat u c is wat u get.