i always try to write something. but somehow it happened to be a disaster entry

h.a.k.u

Posted: March 25, 2010 by si blogger kerek in Labels:
2

aku tak sombong
aku cuma berat mulut
aku cuma segan
aku cuma rasa kita tak setaraf
jadinya aku diam

aku pura pura sibuk
aku pura pura tak amik tahu
aku pura pura tak amik kisah
tapi aku sebenarnya lihat dan dengar dari jauh

aku tak kisah orang mengumpat
aku tak kisah orang berperasangka
aku tak kisah orang membuta tuli mengata dengan imaginasi
aku tau aku tak sempurna di semua mata

aku tak penat sendiri
aku tak pernah sendiri
aku tak takut bersendiri
sebab aku tau tuhan sayang dengan aku
sebab itu wujud kawan-kawan [dan kadang2 skandal teeheee :D ]

aku try tuk bercakap ngan orang2. tapi aku tak tau ar nape ar aku cam tak de skill tuk becakap dengan relax, becakap dgn normal, becakap tanpa ade rasa awkward. arghhh.... bila la lack of confident, pemalu, penyegan ni nak hilang. hadoi!

2 masuk angin kuar asap:

  1. Anonymous says:

    Dari jauh, aku tau, ada mata yang memandang.
    Memandang dengan penuh sayup-sayup risau dan kerisauan jiwa
    Bila kau toleh, baying itu hilang.
    Memang hilang.
    Cuma debar gelora jiwanya masih berjejak
    Dan aku dapat rasakan itu.
    Cuma satu
    Wahai si pemerhati
    Sekali-sekali tunjukkan kelibat mu
    Semoga mimpi aku ada jisim2yang boleh jadi paksi
    dan bukan semata-semata aku yang berkias hati dalam rasa aku sendiri
    Sekali-sekali,
    Kuatkan hati kamu, dan selangkah rapat pada aku
    Bisikan kata-kata itu; biarpun tak bergema di gegendang telingaku, tapi masih jelas di tafsir desir angin yang lalu
    dan sekurang-kurangnya aku tau, apa yang engkau mahu aku tahu; itu.
    Fotnote:
    Anggap ini apa ‘budak’ tu fikir. Jadi, sekali sekala jadi kamu yang berani. Oh, tidak. Tentu saja tidak aku mahu kamu jadi orang lain, sebab itu bukan cara kita hidup. Aku Cuma mahu kamu sedar; kamu itu serikandi berkuda yang berani; Cuma kamu sendiri yang belum sedar akan hal ini. Tak percaya? Cubalah.

  1. oh AJ so nice ur writing, tp.. takmoh cuba. realiti tu menyakitkan. awkward itu mencurigakan. berdiam n buat tak tau solution yang di gune pakai sejak zaman azali.
    tunggulah aku jumpe confident, aku akan berkonfrantasi secara real. bukan sembunyi2